09128000922

مراسم بله برون

مراسم بله برون

نویسنده: - تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

مراسم بله برون

مهربران (مهربرون) – خرج بران (خرج برون) – خرج بری از دیگر اسامی بله برون است. همان طور که از اسم این مراسم پیدا است، بعد از مراسم خواستگاری برای گرفتن جواب مثبت از عروس خانم بله بران برگزار می شود. مراسم بله بران یا همان بله برون  نسبت به مراسم خواستگاری رسمی تر و تعداد میهمانان نسبت به آن بیشتر است. در قدیم مراسم بله برون مردانه بود اما امروزه زنان هم در این مراسم حضور دارند. در این شب خانواده ی درجه یک از اولویت بیشتری برای دعوت برخوردار هستند و بهتر است که از قبل به آن ها بگویید از آوردن بچه خود داری کنند.

در این مراسم خانواده ها میزان مهریه را مشخص کرده و تاریخ جشن عقد و عروسی را نیز تعیین می کنند.  قول و قرار هایی هم در این میان گذاشته می شود که بهتر است میزان مهریه و تمامی حرف ها را در دفتر بله برون با خطی خوش و خوانا یاداشت کرده و عروس داماد پای آن را امضا کنند.

لباس بله برون

برای لباس مراسم بله برون بهتر است لباستان را کمی رسمی تر از مراسم خواستگاری انتخاب کنید. اما سادگی و شکیل بودن را در انتخاب لباس از قلم نیاندازید. پیشنهاد ما به شما این است که برای لباستان از رنگ های روشن مثل صورتی، آبی روشن، گلبهی و... استفاده کنید و رنگ های سفید و شیری را بگذارید برای عقد و عروسی.

آرایش بله برون

مدل مو و سبک آرایشتان بهتر است  نچرال باشد. یک آرایش طبیعی همراه با موهای مجعد باز زیبایی شما را چندین برابر می کند.

هدایای بله برون

از قدیم مرسوم بوده است که خانواده داماد در شب بله برون برای عروس هدایایی می آوردند. این هدایا تا به امروز دست خوش تغییراتی قرار گرفته است اما معمولا شامل انگشتر نشان، چادر یا شال، کله قند، دفتر بله برون، دسته گل و شیرینی می شود.

پذیرایی بله برون

پذیرایی از میهمانان در این مراسم به عهده ی خانواده ی عروس است. همچنین برگزاری بله برون در خانه ی پدر عروس است. اما می توان از سالن و تالار های کوچک هم استفاده کرد. این مراسم عموما بدون شام برپا می شود اما این امر کاملا سلیقه ای است. اگر هم که پذیرایی چای و میوه و شیرینی را مناسب نمی دانید می توانید از سرو فینگر فودها برای این مراسم بهره ببرید.

جالب است بدانید که گذشته در مراسم بله برون قبل از توافقات تنها با چای از میهمانان پذیرایی می کردند و بلافاصله پس از توافقات  شیرینی را بین میهمانان  پخش می کردند.

 

مراسم بله برون -2

مراسم بله برون -1

مراسم بله برون